A fenséges RMS Titanic kora legfényűzőbb hajója volt. A B-fedélzet antik bútorzatú első osztályú lakosztályai lehettek mind közül a legszebbek. Voltak a fedélzeten előkelő társalgók és minden ízlésnek megfelelő elegáns éttermek is. A tornaterem ultramodern berendezésével – melynek része volt egy elektromos ló is – különösen nagy feltűnést keltett.
A Titanicon 897 fős legénység dolgozott. Ebből az utaskísérők, szakácsok és a szórakoztató személyzet tagjai 500 főt tettek ki, a gépház személyzete 320 fős volt, a fedélzeti legénységbe pedig 65-en tartoztak. Egy ekkora legénység tovább növelte az utasok biztonságérzetét.
A hajó belső architektúrája a legmagasabb elvárásokat is túlszárnyalta a pazar hallokkal és elegáns magán lakosztályokkal, melyek némelyikében antik bútorok voltak. A B-fedélzet két első osztályú, faborításos kabinja a legszebbek közé tartozott. Ezeknek saját sétafedélzetük is volt. Az egyik 15 méter hosszú lakosztályt régi holland stílusban rendezték be. A Nagy Lépcső – amelynek szinte teljesen azonos mását a Titanic testvérhajóján, az Olympiconon is megépítették – valóban lélegzetelállító volt. Az első- és a másodosztályon az egyes szintek közt felvonók közlekedtek. A sportra vágyókat tornaterem várta modern felszereléssel: rögzített kerékpárokkal, evezőgépekkel, valamint „elektromos lóval” és „elektromos tevével”. Volt a fedélzeten török fürdő, úszómedence, s a gerinc felett még squash-pálya is. A fényűző éttermek mellett a méltóságokat à-la-carte étterem várta, a fiatalabb utasok találkozóhelye pedig a Café Parisien volt. A bárok fonott bútor berendezése lezserebb volt, a veranda kávéház falain pedig valódi borostyán nőtt.
A másodosztály nem volt annyira tágas, de az éttermek mellett itt is volt hall, dohányzóterem és könyvtár. A csónakfedélzet hátsó fele szolgált külső sétafedélzetként. A harmadosztályú utasoknak csak étterem és dohányzó állt a rendelkezésére. Az étterem mélyen a hajó hasában helyezkedett el, külső sétálóhelyül pedig csupán az elő- és a tatfedélzet egy kis része szolgált. Viszont a korabeli beszámolók szerint még a harmadosztályú kabinok berendezése is fényűzőbb volt, mint más személyszállító hajók első osztályú kabinjai. |