Titanik oldal
Titanik oldal
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Titanic
 
Hét ikonja

   

 

 
Ennyi az idő

 
Menü
 
E-mail

Írjatok nekem!!

Minden levélre válaszolok!

zatrok.vivien@citromail.hu

 
Zene
 
Szavazz!
Szavazz!
Tetszik Sára Titanicos verse?Legyen még több vers is az oldalon?

Nagyon tetszik Sára verse,jó lenne ha lenne még.
Jó a vers,de szerintem nem kell több.
Nem tetszik a vers,ne is tegyél fel többet.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ennyien voltatok itt
Indulás: 2006-10-23
 
Szereplők
 
Film
 
Filmrendező
 
A hajó
 
Ezeket nézzétek meg

www.harryfanclub.gportal.hu

www.panicforum.gportal.hu

www.adamsandler.gportal.hu

www.honlapdesign.vilaga.hu

www.dinacicus.gportal.hu

www.ezis-azis.gportal.hu

www.leonardodicaprio.gportal.hu

www.leonardodicaprio11.gportal.hu

 

 
Videók
 
Egérkövető
Cursors From Candi Kisses
 
Szerinted?
Szerinted?
Szerinted helyes az h sem Leo sem pedig Kate nem kapott oscart a Titanicért?

Teljességgel elfogadhatatlan...
Hát ez nem volt jogos
Hát...Nem vagyok szakértő...
Sztem érthető h nem kaptak
Ezért?!Pff...Ugyan már...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
lapozó
 
kij.gátl.
 
My heart will go on dalszöv
Tartalom
 
Új felfedezések

Mai ismereteink szerint a katasztrófához egyszerre sok tényező járult hozzá, egyik leglényegesebb okra azonban a Titanic feltárásának monopóliumát megszerző cég egyik munkatársa bukkant rá nemrégiben.
2004.11.10 12:45 National Geographic

 

 

A Titanic óceánjáró 1517 emberéletet követelő katasztrófáját a legújabb kutatások szerint nem a hajó építőinek és kivitelezőinek elbizakodottsága, mégcsak nem is a hajó kapitányának becsvágya okozta, hanem egy akkoriban igen gyakori jelenség: a tárolóban lángra lobbant szén.

Mai ismereteink szerint a katasztrófához egyszerre sok tényező járult hozzá, egyik leglényegesebb okra azonban a Titanic feltárásának monopóliumát megszerző cég egyik munkatársa bukkant rá nemrégiben.

Az bizonyosnak látszott már eddig is, hogy a hajó a körülményekhez képest túl gyorsan haladt, ezért az ütközés előtt már nem tudták megfelelő módon korrigálni az útirányt. Korábbi feltételezések szerint a rohamtempónak nem objektív, hanem szubjektív okai voltak: a hajó tervezőinek valamint a hajó kapitányának becsvágya, hogy a lehető leggyorsabban érkezzenek meg a dél-angliai Southhamptonból New Yorkba. A Titanicról be akarták bizonyítani, hogy nem csak a világ legnagyobb, hanem egyben leggyorsabb óceánjárója is.

Csakhogy a legújabb kutatások és az erre épülő elmélet mást állítanak. Robert Essenhigh, az Ohioi Állami Egyetem mérnöke szerint a hajó azért ment túl nagy sebességgel, mert a széntárolóban tűz ütött ki, és az akkori módszereknek megfelelően az izzó szenet a tárolóból a tűztérbe lapátolták, nehogy a szénraktárban található teljes szénmennyiség begyulladjon. Ez a jelenség, valamint elhárítási módja megszokott dolog volt akkoriban a tengerjáró hajókon.

A Gelogical Society of America éves szimpóziumán Essenhigh azt is elmondta, hogy a "becsvágy"-teória ellen több érv is szól: az építés körülményeire vonatkozó dokumentumokból egyrészt kiderül, hogy a Titanic építtettője, a White Star Lines cég nem a világ leggyorsabb, hanem a világ legkényelmesebb hajóját akarta megépíteni.

Ezenkívül a dokumentumok arra is fényt derítettek, hogy a hajó széntárolóját Southhamptonban csak félig sikerült megpakolni, mivel egy bányászsztrájk miatt nem állt rendelkezésre elegendő menniységű szén. Így aztán a széntároló csak félig volt, ez a szénmennyiség azonban maximális sebesség esetén nem lett volna elég a Dél-Anglia és New York közötti ugyancsak hosszú útra. "Eredetileg úgy tervezték, hogy félgőzzel teszi meg az utat a hajó, mivel a fedélzeten csak 800 tonna szén volt" - mondta Essenhigh a konferencián.

Nemrégiben előkerült dokumentumokból az is kiderül, hogy Southhampton és Cherbourg kikötőjébe valóban érkeztek a Titanicról olyan jelentések, melyek szerint tűz ütött ki a széntárolóban, így az új elmélet igazára utaló nyomok megszaporodtak.

Újabb roncsdarabok bizonyítják az elméletet

A Titanic kutatásának monopoliumával rendelkező cég legújabb kutatásai is alátámasztják azt az elméletet, mely egyszer már felmerült az ötvenes években. Akkor a sheffield-i egyetemen olyan kísérleteket végeztek, amelyek a szénmennyiség apadására vonatokozóan nyújtottak új adatokat.

A kíséreletek során kiderítették, hogy a szén mennyisége a tárolóban maximális hajtóerő esetén két és fél centiméterrel csökkenhetett, amely azonban még mindig nem volt elég a tűz megfékezéséhez. Az R.M.S. Titanic által most megtalált roncsok ugyancsak arra utalnak, hogy a szén fogytán volt a luxushajón. Egy távirányítású robot révén a kutatók olyan hajódarabokra bukkantak, melyeket eddig még nem fedeztek fel.

A tenger mélyén mintegy 3 kilométeres mélységben érintetlen épségben találtak rá pezsgősüvegekre, Cantrell & Cochran márkájú röviditalos üvegre, aranyozott gyertyatartóra, tejforralóra illetve bőröndökre. A roncsok elhelyezkedése arra utal, hogy a Titanic nem kettétörött a jéghegynek ütközést követően, hanem darabjaira hullott. Ebben egyszerre játszhatott közre az ütközés és a tűz - állítja Essenhigh.

Továbbra is felelősök a tervezők és a kapitány

Persze az új elmélet bizonyos szempontból nem tudja levenni a felelősséget a Titanic tervezőinek válláról. Az ugyanis továbbra is megállja a helyét, hogy a fedélzethez közeli szinteken az első osztály utasainak nagyobb kényelmét szolgálva eleve kevesebb mentőcsónakot helyeztek el a tervezők, mint amennyi utast a hajó szállított.

A hajó kapitánya ezenkívül csak késlekedve jelzett rádión keresztül a közelben cirkáló hajóknak, ráadásul nem is SOS jelzést adott le először, hanem csak gyors segítségkérésre vonatkozót. Csak egy órával az ütközést követően adta le a legmagasabb veszélyfokozatra vonatkozó jelet.

A közelben hajózó Californian kapitányáról továbbra is elmondható, hogy nem kellő gyorsasággal reagált az eseményekre, ráadásul az első segélykérő jeleket nem is vették, mivel a hajó rádiósa éppen éjszakai pihenőjét töltötte, és nem volt aki helyettesítse.

A katasztrófa körülményeinek vizsgálatát követően éppen ezekből a hiányosságokból okulva vezettek be új szabályokat a tengeri hajózásban. Így például előírták, hogy minden utas számára biztosítani kell helyet a mentőcsónakokban, hogy kötelező mentőoktatásban kell részesülniük az utasoknak, valamint hogy a hajókon állandó rádiós készenlét szükséges.

 

Kilencven év után DNS-vizsgálat derítette ki, hogy a Titanic óceánjáró szerencsétlenségében életét vesztett "ismeretlen gyermek" finn volt.
2002.11.20 12:08 MTI

 

Magda Schleifer a 40-es években, kislánykorában hallott arról, hogy nagyanyja testvére, Maria Emilia öt fiával együtt a tengerbe veszett a Titanic 1912. április 14-i katasztrófájakor. A távoli Finnországban arról mit sem tudtak, hogy Halifax Fairview Lawn temetőjében, ahol az 1517 áldozat közül 120-an nyugszanak (néhány nappal a jégheggyel való ütközés után a Mackay-Bennett kanadai hajó szedte össze holttestüket) az egyik sírban egy egyéves kisfiú van eltemetve. Sírján a felirat: "Ismeretlen gyermek".

Nemrégiben a New York-i Thirteen/WNET tévécsatorna számára készülő, A halottak titkai című sorozat producerei felhívták Magda Schleifert és megkérték: küldjön véréből mintát egy genealógusokból és Titanic-szakértőkból álló 50 fős kutatócsoportnak, amelynek vannak bizonyos feltételezési az ismeretlen gyermek kilétét illetően. A szerencsétlenül járt család, Maria Emilia, férje, Juhna Panula, a XIX. század végén emigráltak Michigan államba, majd 1910-ben visszatértek Finnországba, négy fiúgyermekükkel együtt. Az ötödik fiú, Eino, 1911-ben született Finnországban. Mivel az óhaza mégsem váltotta be reményeiket, újra meg akartak próbálkozni Amerikával.

Az apa egyedül vágott neki az útnak és egy Pittsburg környéki bányában talált munkát. 1912 áprilisában az asszony is utána indult öt fiával. Egy Titanic-túlélő, Anna Turja asszony mesélte el, hogy a két nagyobbik Panula fiú a hajóorrban kapott szállást, míg anyjuk a három kisebbel a hajó hátsó részében, ahol Turja asszony volt a kabintársuk. Április 14-én éjjel a nagyobbik fiúk egyike riasztotta őket rémülten a hírrel, hogy süllyed a hajó és menjenek fel a fedélzetre. Az általános zűrzavarban még egyszer látta Maria Emiliát, aki sírva mondta, hogy egy gyermeke már vízbe fulladt Finnországban és most a többiekre is ez a sors vár. Sajnos így lett.

A kutatócsoport feltételezése igaznak bizonyult. Az ismeretlen kisgyermek DNS-e megegyezik Magda Schleiferével. Azt pedig, hogy az öt fiú közül csakis Eino fekhet a halifaxi temetőben, a kis csontváz mérete egyértelműen mutatja. A 68 éves finn asszony, amikor a minap meglátogathatta kis unokaöccse sírját, már a nevét jelölő felirat alapján kereshette.

hajó pontosan kilencven éve, április 14-én jéghegynek ütközött, és elsüllyedt az Atlanti-óceánon. A szerencsétlenségnek 1513 halálos áldozata volt.

A brit White Star társaság 1907-ben határozta el három óriás luxushajó építését, amelyek méreteiknek megfelelően a Titanic, Olympic és Gigantic nevet kapták. (A testvérhajójánál alig 30 centiméterrel rövidebb Olympic később a Britannica nevet kapta, és az első világháborúban, 1916-ban süllyesztette el egy német tengeralattjáró, a Gigantic pedig nem készült el.)

A Titanic építésekor (a munkálatokat Belfastban végezték) a világ legnagyobb hajójának számított. Hossza 267 méter, súlya 46 238 tonna, vízkiszorítása 68 ezer tonna volt. A három hajócsavart 45 ezer lóerővel hajtotta a 16 ezer lóerős motor, a hajó így 20-25 csomós sebességgel haladhatott. A 159 kazán számára 8 ezer tonna szént halmoztak fel (a napi fogyasztás 1000 tonnára rúgott). A fedélzet alatti teret szinte teljes egészében gőzgépek, kazánok és hajócsavarok foglalták el, a gépszobák és az irányítók között saját távírórendszert működtettek.
A négy hatalmas kémény közül három a vízgőzt vezette ki, a negyedik a szellőzőrendszer része volt. Az áramot négy 400 kW-os, gőzhajtású generátor szolgáltatta, a felvonók, szellőzők és egyéb berendezések működését 150 villanymotor biztosította. A hajót 3 millió vasszegecs tartotta össze, csak ezek súlya 1200 tonna volt.

A biztonsági berendezéseket akkor tökéletesnek tartották. Egy új elgondolás szerint a fenékrészben tizenhat óriás légkamrát alakítottak ki, amelyeket automatikusan működtethető ajtók választottak el veszély esetén. A hajón volt még - akkor újdonságnak számító - szikratávíró is, nem volt viszont elég mentőcsónak. (Akkor ez nem számított szabálytalanságnak, éppen a Titanic balesete nyomán írták elő, hogy minden fedélzeten tartózkodó ember számára egyszerre kell helyről gondoskodni a mentőcsónakokban.)

A Titanic a gyorsaság mellett a pénztárcától függően maximális kényelmet is biztosított utasainak. A hét fedélzetet öt lift kötötte össze, a 800 dolláros elsőosztályú jegyért mór, reneszánsz és flamand bútorokkal berendezett kabin, uszoda, szalon, társalgó, zene járt, a kényelemről 461 pincér, kabinos, liftes és bárfiú gondoskodott. A nyitó leltárjegyzékben 20 ezer üveg sör, nyolcezer villa, 12 ezer porcelántányér szerepelt, több mint egy szárazföldi vendéglőben. Az utaslistán a pénz- és a valódi arisztokrácia színe java szerepelt, Astorok, Guggenheimerek és Rothschildok, továbbá a White Star elnöke, aki New Yorkban személyesen akarta a Kék Szalagot átvenni.

 

 

 

Back to English

Különös egybeesés
Morgan Robertson 1898-ben - 14 évvel a Titanic történelmi jelentõségû útja elõtt - adta ki Hiábavalóság, avagy a Titán katasztrófája címû mûvét. A könyv egy "elsüllyeszthetetlen" óceánjáróról szólt, ami, a Titanichoz hasonlóan, elsõ útját tette meg Angliából New Yorkba áprilisban, 2000 emberrel a fedélzetén. Mivel ez a hajó is rekord idõ alatt próbálta meg átszelni az Atlanti-óceánt, ugyanúgy jéghegynek ütközött és elsüllyedt, mint a Titanic. A hajók a nevükön túl abban is hasonlóak voltak, hogy a fedélzeten lévõk legtöbbje a túl kevés mentõcsónak miatt veszett oda.

A legérdekesebb azonban, hogy a Titanic története rendkívül hasonló az üdvösség bibliai tervéhez. Ahogy az a nagy luxushajó jéghegynek ütközött és elsüllyedt, a világ is, összes lakójával együtt, lassan a halál hideg szorításába süllyed. A Titanic utasai közül is csak azok menekültek meg, akik elhitték, hogy közeleg a veszély, és a mentõcsónakokba szálltak. Ugyanígy, csak azok szállnak be Jézus Krisztus, a Megváltó mentõcsónakjába, akik hiszik, hogy halálos veszélyben vannak. A nagy "jéghegy" pedig, ami jeges sírba juttatja a világot, a Tízparancsolat.

Itt a bizonyíték, hogy süllyedünk: Jézus azt mondta, hogy ha vággyal nézünk valakire, már házasságtörést követtünk el vele a szívünkben. Senki nem fog bejutni a mennybe, akinek házasságon kívül volt szexuális kapcsolata, vagy hazudott, vagy lopott. A Biblia szerint ha gyûlölünk valakit, az ugyanaz mintha gyilkoltunk volna. Nem tudjuk Istent az elsõ helyre tenni. Saját isteneink vannak. Minden Parancsolatot megszegünk. Ha a "hajón" maradunk, akkor elveszünk az ítélet napján, amikor az összes bûnünk bizonyíték lesz ellenünk. Isten azonban megbocsátó, és nem akarja, hogy bárki is a pokolra jusson. Kidolgozta a módját, hogy megmentsen minket. Jézus Krisztus, Akit a Biblia "Üdvösségünk Kapitányának" hív, az életét adta, hogy jusson nekünk hely a mentõcsónakban. õ lett megbüntetve a mi bûneinkért - ezért szenvedett a kereszten. Mi áthágtuk Isten Törvényét, de Jézus fizette meg ennek az árát. Azután feltámadt a halálból, és ezzel legyõzte a halált. Abban a pillanatban, mikor megbánjuk bûneinket, és õbenne bízunk az örök üdvösségünk felõl, akkor Isten megbocsát nekünk és örök élettel ajándékoz meg.

Ne habozz! Ne halogasd a döntést az utolsó percig! úgy tudni, hogy az elsõnek elindult mentõcsónakok csak félig voltak tele. Az utasok többsége ugyanis nem hitte el, hogy az "elsüllyeszthetetlen" Titanic valóban süllyed. Odavesztek, mert félre voltak vezetve. Ne kövesd el ugyanezt a hibát! Higgy az örömhírben! Bánd meg és hagyd el a bûneidet és higgy Jézus Krisztusban még ma! Olvasd naponta a Bibliát és valósítsd meg, amit olvastál! Akkor Isten sosem hagy el.

 

A Titanic első – és egyetlen – próbaútjára indul Belfastból

Legenda és valóság

A Titanic

Az 1912. április 14-én 23 óra 40 perckor jéghegynek ütköző Titanic katasztrófájáról az azóta eltelt nyolcvanhat év alatt rengeteget írtak. Ekkor szenvedte el az első csapást a tudomány és a technika mindenhatóságába vetett vakhit. Hamarosan kitört a világháború, s a Titanic tragédiája vészt hozó előjellé, legendává, az oktalan műszaki kivagyiság csődjének a jelképévé vált.

 

 

A katasztrófa „filmje”
1912. április 14., 23 óra 40 perc. A figyelő matróz jéghegyet észlel, 40 másodperc van az intézkedésre. Az ügyletes tiszt éles balra kormányzást és hátrafelé menetet rendel el. A hajó jobb első oldala belerohan a jéghegybe. 23.42. E. J. Smith kapitány kiadja a parancsot: rekeszeket zárni! 23.45. Gépeket leállítani!
23.50-re az utasok felfigyelnek a furcsa csendre, a víz benyomulása miatt a levegő fütyülése hallatszik. Másodpercenként 400 tonna víz ömlik a hajótestbe. Megjelennek az első tócsák a harmadik osztály legalsó kabinjaiban. A hajóorrban 4 méteres a víz. Smith kapitány Thomas Andrews konstruktőrrel szemlére indul.
április 15., 0.03-kor érnek vissza a hídra, s Andrews azt mondja: „A Titanic el fog süllyedni.” A kamrákat elválasztó zsilipkapuk nem elég magasak, a víz átömlik fölöttük. Az első hat kamra megsérült (a tizenhat közül), a hajó csak négynek a sérülését bírná ki.
0.05-kor a kapitány az alvó utasok felébresztésére mozgósítja a legénységet. 0.14-kor belép a rádiósokhoz, s elrendeli a vészjelzéseket. A legközelebbi hajó, a Californian nem veszi a jeleket, mert 22.21 óta – a jég miatt – állnak, s a rádiós alszik.
0.25-kor a brit Carpathia veszi a vészjeleket, s 58 tengeri mérföldről elindul, 14 mérföld/óra sebességgel. Négy óra kevés az odaéréshez, ezt csak a kapitány és a főkonstruktőr tudja. Az 1308 utas és a 898 fő személyzet (összesen 2206 személy) nem tudja, mi a helyzet: a húsz mentőcsónakban csak 1178 hely van. Tehát legalább 1028-an halálra vannak ítélve.
0.35-kor tizenhat matróz elkezdi előkészíteni a csónakokat. Az elkövetkező másfél órában – a tat függőlegesbe állásáig – csak tizennyolc csónak kerül vízbe. A legelsőn a hatvanöt ülőhelyből csak huszonnyolcat foglaltak el! A második csónakba is csak huszonnyolcan szálltak be. A tizennyolc csónak ötszáz üres hellyel várakozik a mentőhajóra. Sok utas a 7 kilométer hosszú folyosólabirintusban bolyongva még a csónakfedélzetre sem jutott fel. Az alsóbb osztályú utasokat több helyen elrekesztették.
0.45. vészjelző rakéta. A Californian gőzösön ezt látják, de nem tekintik vészjelzésnek. Éjjel 1 óra körül már 30 ezer tonna víz van a hajóorrban, s még mindig csak öt csónak jutott vízre. 1.40. Az utolsó vészjelző rakéták. 2 órakor néhányan a vízbe ugranak, s így sikerül a csónakokba jutniuk. 2.05-kor a kapitány menekülésre szólítja fel a rádiósokat.
2.12. A tat a magasba emelkedik, s a hajó hátsó része függőlegesbe áll. A zenekar az utolsó dalt játssza. A 3-7 méteres hajócsavarok és a 100 tonnás kormánylapát a magasba emelkedik. 2.15-kor a Titanic törzse 45 fokban áll, s mintegy 60 méter magasságba emelkedik. 2.18. A kazánok kiszakadnak, minden fény kialszik, az első, 24 méter magas, 50 tonnás kémény letörik. 2.20-kor a hajó utolsó darabja is eltűnik a víz alatt. Az áldozatok száma ezerötszáz, alig hétszázan menekülnek meg.

Hogy a Titanic-téma még ma is mennyire időszerű, annak fényes bizonyítéka a 250 millió dolláros (50 milliárd forintos!) költségvetéssel készült, James Cameron rendezte szuperprodukció világsikere. De a Titanic-musical, a Titanic-kiállítások, az új könyvek és kiadványok tömege szintén erre utal.
A White Star Line társaság 1912 tavaszára elkészült 46 ezer tonnás, 270 méteres hosszúságú Titanic nevű luxusgőzöse korának egyik műszaki csúcsteljesítménye volt. South Hampton hajógyárában épült a csaknem hasonló méretű – alig 30 centiméterrel rövidebb! – Olympic testvérhajójaként. A tervező a biztonság fokozása érdekében új technikát használt – automatikusan működtethető ajtókkal volt elzárható a hajó tizenhat óriási légkamrája egymástól. A luxushajót a korabeli fényűzés szinte valamennyi kellékével felszerelték. A hajótulajdonos – és a kapitány – szeme előtt az óceánon való átkelés időtartamrekordjának a megdöntése lebegett. (Ezért rohanhattak be a jéghegyek közé?)

 

 

Roncsfeltárás napjainkig Amikor 1985. szeptember 1-jén Robert Ballard tengerkutató geológus 3800 méteres mélységben, a 41 fok 43’ északi szélességen és a 49 fok 56’ nyugati hosszúságon rábukkant a Titanic roncsaira, sokan úgy vélték, hogy végre fény derül a legendás óriás hajó titkaira. Az amerikaiakat hamarosan francia, majd kanadai és orosz expedíciók követték.
1985 őszén Ballard még nem közölte a megtalált roncs pontos koordinátáit, nehogy illetéktelen „tengerkutatók” lepjék el a környéket, és fosztogatni kezdjenek. 1986 nyarán már kis tengeralattjárójával Ballard személyesen, közelről is megvizsgálta a hajóóriás maradványait. 1987-ben George Turboch, Paul Henry Norgeolet és a francia Ifremer Tengerkutató Intézet Titanic Részvénytársaság néven vállalatot alapított, amely egy egyesült államokbeli bíróságon engedélyt kapott a tengerfenéken szétszóródott tárgyak felhozatalára. A Nadir kísérőhajóról irányított Nautile kutató-tengeralattjáró azonnal meg is kezdte a munkát.
Egy kanadai–orosz expedíció 1991-ben egy orosz tengeralattjáróról közelítette meg a roncsot, s újabb filmfelvételeket készítettek. A franciák egymást követő Nautile-merüléseik során 1991-től 1994-ig mintegy ötezer tárgyat hoztak felszínre.
James Cameron filmrendező 1995 nyarán egy bérelt orosz tengeralattjáróról készített felvételeket, és előkészületeket tett új szuperfilmjéhez. Eközben egyszer a tengeralattjáró beakadt a roncsba, s csak üggyel-bajjal, maximális motorteljesítménnyel tudták kiszabadítani.
Az 1996-os újabb nagy Ifremer-expedíció kísérletet tett egy 17 tonnás roncsdarab felhozatalára. A roncshoz rögzített óriás ballonokat lent olajjal töltötték fel, s azok a magasba emelték a monstrumot. A hajókötél azonban elszakadt, s a roncs visszazuhant. Aligha maradt esély a Titanic felhozatalára.

Újraéledő legenda
1997 májusában Titanic-kiállítás nyílt az egyesült államokbeli Memphisben. A Tengerészeti Múzeumok nemzetközi kongresszusa (ötven ország háromszáz múzeuma) nyilatkozatban ítélte el Tulochnak és társainak a tevékenységét: hiányos dokumentációval, a konzerválás elmulasztásával, hanyagsággal stb. vádolták őket. A válasz: eddig már húszmillió dollárt költöttek az akcióra, s a szakszerű katalogizálás 150 ezer dollárba kerülne, tehát csakis kiállításokkal vagy bizonyos tárgyaknak – például az óriás gőzös tengerfenéken szétszóródott széndarabjainak – az értékesítésével teremthető meg az anyagi egyensúly. Kétezer tárgyat már konzerváltak – sótalanítás, mosás, rögzítés –, s folytatják a munkát. Arról, hogy mindez vajon sírrablás-e vagy leletmentés, egyre élesebb vita folyik.
Mindenesetre a Brit Tengerészeti Múzeum is kiállított egy Ifremergyűjteményt, s az eddigi legnagyobb közönségsikerüket aratták vele. A hamburgi kikötőben mostanában is látogatható egy hatalmas Titanic-kiállítás, az Egyesült Államokban musical készült a témából, s a Titanic-film is nyilvánvalóan világsiker.
Érdekes – és kétségkívül hasznos – melléktermékei az eseményeknek a különféle műszaki, tengerkutatói vagy akár tengerbiológiai vizsgálatok. Számítógépes szimulációval rekonstruálták, ahogyan a léket kapott hajó kamráit elöntötte a víz, majd az először ketté-, azután több darabra törő hajótest a tengerfenékre zuhant. Régebben a szakértők úgy vélték, hogy egyetlen óriási – 90 méteres hosszúságú – lék miatt süllyedt el a Titanic. A legújabb vizsgálatok szerint viszont hat kisebb nyílás – együttes felületük még az 1,2 négyzetmétert sem haladja meg – elég volt a hajó elsüllyedéséhez.
A Titanic kutatása egyre gazdagabb eszközökkel és egyre intenzívebben folytatódik, az érdeklődés fokozódik, s bátran állíthatjuk, hogy a Titanic-legenda napjainkban újraéled.

 

 
Linkek
 
a hét animációja

Köszönöm Briginek!

(a képek között találsz még:)

 
Tartalom


 

Az oldalon találtok rengeteg képet ,
zenét,dokumentumot

adatot,információt

keress kedvedre ;)Vivkóó

 
:)

 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Ennyien vagytok itt
látogató olvassa a lapot.
 
Mi a véleményed?
 
Ne lopj!
 
Extrák
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Zeneletöltés
 
Köszi a látogatást!;)
 
a hét képe

      

A képek kötött találsz még rengeteget!!

 

 
Titanicos versek
 
Mi a véleményed?
Szavazz!!
Milyennek találod az oldalt?

nagyon jóóóó
jóó
hát...közepes
nem igazán jó...
nagyon rossz..töröld...!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Játékok
 
Nézd meg!

        

Kérlek nézd meg a két másik

oldalam is:

www.szerelemmel.gportal.hu

www.metotaddy.gportal.hu

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre