A Titanic elsüllyedése |
Tulajdonos: |
White Star Line |
Építő: |
Harland and Wolff hajóépítő üzem Belfast, Írország |
Építés kezdete: |
1909. március 31. |
Vízre bocsátva: |
1911. május 31. |
Keresztelő: |
Nem volt keresztelve |
Első útja: |
1912. április 10. |
Sorsa: |
Jéghegynek ütközött
1912. április 14-én éjjel 11:40-kor,
elsüllyedt 3 óra múlva 2:20-kor |
Méretek, tulajdonságok |
Összsúly: |
46,328 GRT |
Vízkiszorítás: |
52,310 angol tonna |
Hossz: |
882,5 láb (279 m) |
Szélesség: |
92,5 láb (28 m) |
Erőgépek: |
29 gőzkazán.
Két négyhengeres gözgép, 2×16 000 LE (2×12 MW) a két külső hajócsavarhoz. Egy alacsony nyomású gőzturbina (18 000 LE, 13,5 MW) a középső hajócsavarhoz, összesen 50 000 LE (37 MW) |
Meghajtás: |
Három bronz hajócsavar, két 3 ágú szélső és egy 4 ágú középső. |
Sebesség: |
23 csomó (42,5 km/h) |
Utasok száma: |
2223 (első, egyben utolsó útján)
Első osztály: 329 Másodosztály: 285 Harmadosztály: 710
Legénység:899 |
Maximális kapacitás |
3547 fő |
Építő: |
Harland and Wolff hajóépítő üzem Belfast, Írország |
Építés kezdete: |
1909. március 31. |
Vízre bocsátva: |
1911. május 31. |
Keresztelő: |
Nem volt keresztelve |
Első útja: |
1912. április 10. |
Sorsa: |
Jéghegynek ütközött
1912. április 14-én éjjel 11:40-kor,
elsüllyedt 3 óra múlva 2:20-kor |
Méretek, tulajdonságok |
Összsúly: |
46,328 GRT |
Vízkiszorítás: |
52,310 angol tonna |
Hossz: |
882,5 láb (279 m) |
Szélesség: |
92,5 láb (28 m) |
Erőgépek: |
29 gőzkazán.
Két négyhengeres gözgép, 2×16 000 LE (2×12 MW) a két külső hajócsavarhoz. Egy alacsony nyomású gőzturbina (18 000 LE, 13,5 MW) a középső hajócsavarhoz, összesen 50 000 LE (37 MW) |
Meghajtás: |
Három bronz hajócsavar, két 3 ágú szélső és egy 4 ágú középső. |
Sebesség: |
23 csomó (42,5 km/h) |
Utasok száma: |
2223 (első, egyben utolsó útján)
Első osztály: 329 Másodosztály: 285 Harmadosztály: 710
Legénység:899 |
Maximális kapacitás |
3547 fő |
|